אז כמה עולה לכם יועץ משכנתאות איכותי?

אז כמה עולה לכם יועץ משכנתאות איכותי?

אז כמה עולה לכם יועץ משכנתאות איכותי?

איך שלא נסתכל על זה, שוק המשכנתאות בישראל נמצא בצמיחה מטורפת. בשנת 2014 הגיע היקף המשכנתאות החדשות של תושבי ישראל לשיא של יותר מ-50 מיליארד שקל, ובשנת 2015 הנתון המדהים הזה צפוי לגדול עוד יותר. בעשרה חודשים בלבד כבר הגיע היקף המשכנתאות ל-49.3 מיליארד שקל. בתוך קדחת הרכישות הזאת הולכת וגדלה החשיבות של יועצי המשכנתאות.

יועץ משכנתאות איכותי יכול לחסוך לרוכשי הדירות הרבים, סכומי כסף משמעותיים. כאן גובר כמובן הצורך לבחור יועץ משכנתא מנוסה ואיכותי, כי ייעוץ לא מוצלח בתחום הזה עלול לגרום לנזקים כלכליים רבים.

טווח מחירים רחב

התשובה לעלות שרות של יועץ משכנתא מקצועי ואמין, אינה פשוטה. בשוק ניתן למצוא טווח גדול של מחירים. משום שמדובר בתחום תחרותי, אפשר למצוא מגוון עצום של הצעות, כשבממוצע המחיר עומד על כמה אלפי שקלים. כאן חשוב לבדוק כמובן באותיות הקטנות ולבחון מה כולל הייעוץ. לדוגמה, אם יועץ משכנתא יגבה מכם 500 שקל על פגישת היכרות, אבל לאחר מכן ידרוש סכומים של עשרות אלפי שקלים להמשך התהליך, בשום פנים לא מדובר ביועץ משכנתא זול.

ייעוץ סטנדרטי הכולל בניית תמהיל משכנתא ובחירת בנק נע בסביבות6,000-5,000שקלים.  במקרה הזה חשוב להיזהר מאנשים שגובים מחירים נמוכים באופן משמעותי, שכן ייתכן שמדובר ביועצים בתחילת דרכם שברוב המקרים לא יספקו את הסחורה. מנגד, גם חברות ואנשים שגובים סכומים של עשרות אלפי שקלים מהווים תמרור אזהרה. שכן גבייה של תשלום מופרז לא בהכרח תבטיח לכם שירות באותה רמה. מובן שצריך לבדוק גם מה כוללת ההצעה ואם היא מכסה את הצרכים והציפיות שלכם.

טיפים לבחירת יועץ משכנתאות איכותי

שוק יועצי המשכנתאות הפך בשנים האחרונות לשוק תחרותי ורווי. יש בכך יתרונות וחסרונות. היתרון הגדול הוא שניתן לנהל סקר שוק ולבחור יועץ משכנתא איכותי במחיר סביר. החיסרון הבולט הוא שכמו שוק רווי, תמיד קיים הסיכון ליפול על חאפר, שלא יספק את הסחורה ויגרום לכם מפח נפש. מכשול נוסף שיש להיזהר ממנו הוא הסתרת מידע: חשוב לדלות כמה שיותר מידע לגבי השירות שמוצע לכם (מה הוא כולל, האם יש עלויות נלוות וכו’). מומלץ בחום להיזהר מיועצים או חברות שמסתירים מכם מידע או מכאלה שמותירים עליכם רושם שיש להם מה להסתיר.

כאשר מחפשים יועץ משכנתא איכותי מומלץ לנקוט בכמה קווים מנחים:

  • להתייעץ: בהחלט רצוי לדבר עם חברים ומכרים שנעזרו בייעוץ משכנתא ולקבל מהם חוות דעת טובה (או להפך).
  • לבחור ביועץ מנוסה: רצוי לבחור ביועצי משכנתאות שכבר צברו ניסיון בעבודה מול הבנקים וידעו לבנות עבורכם את התמהיל הנכון.
  • לקבוע מראש את הסכום שברצונכם לשלם ליועץ משכנתא, ולנהל מכרז בין כמה יועצים שהותירו עליכם רושם חיובי ושקיבלתם עליהם המלצות.

מחפשים הצעה עבור יועץ משכנתא? שמי יורם אבישר, מומחה ליעוץ משכנתאות וותיק ומוערך, כלכלן ומרצה בתחום, צרו קשר בטלפון 052-2566596 ונתחיל לדבר על המשכנתא  שלכם.

סיפורים קשורים

השאר תשובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *