אקונומי יעוץ משכנתאות – מיחזור משכנתא

מיחזור משכנתא


מחזור משכנתא הוא בעצם החלפת הלוואת המשכנתא הישנה בהלוואת משכנתא חדשה טובה יותר.

מתאימים את המשכנתא לנסיבות החיים המשתנות ולתנאי המשק

למעשה, מחזור משכנתא מתאים לכל מי שמבחין כי תנאי המשכנתא שלו לא מתאימים למצב הכלכלי הנוכחי שלו. מחזור משכנתא עשוי להתאים לאנשים שמצבם הכלכלי החמיר בגלל שינויים תעסוקתיים או אחרים והוא עשוי להתאים גם בנסיבות אופטימיות יותר, לאנשים שהיקף ההכנסות החודשיות שלהם גדל ומעוניינים לקצר את משך החזרי המשכנתא.

המשכנתא מכבידה עליכם ? או שאולי להיפך, ההכנסות שלכם גדלו ואתם מעוניינים להגדיל את ההחזר החודשי ולסלק את המשכנתא מוקדם יותר ? או אם לקחתם משכנתא בריבית גבוהה ויש אפשרות להחליף אותה למשכנתא  בריביות נמוכות יותר, מחזור משכנתא הוא פיתרון מומלץ עבורכם.

אבל חשוב לזכור, שכמו בפעם הראשונה שלוקחים משכנתא, כך גם לפני מחזור משכנתא, כדאי להיעזר ביועץ משכנתאות מנוסה כדי ליהנות ממסלולי הלוואה נוחים המתאימים למצבכם הכלכלי החדש ולעדכוני הריבית במשק.

באקונומי מתייחסים להלוואת המשכנתא ככלי שבאמצעותו ניתן לייצב את התקציב המשפחתי ולמנוע את הגירעון בתקציב שמוביל לצבירת חובות. במקרים אלה נבדוק אפשרות למחזור שבמסגרתו נסלק חובות שצברנו ואף נקטין את ההחזר החודשי בדרך ליצירת איזון ואולי אפילו עודף בתקציב. איך תרגישו במצב החדש? אלו דברים שמתרחשים באמת, אם כי לא תמיד זה אפשרי.

אם התמזל מזלכם ואתם חווים עליה בהכנסות שווה לשקול הגדלת ההחזר החודשי וקיצור משך ההלוואה. שהרי ככל שתקדימו לסיים להחזיר את ההלוואה תשלמו פחות ריבית כך שעשרות אלפי שקלים יישארו בחשבון הבנק שלכם במקום לדלוף לכיסם של הבנקים. בהרבה מקרים הגדלת ההחזר החודשי תהיה תכנית החיסכון הטובה ביותר שתמצאו…

בסופו של דבר, פנייה ליועץ משכנתאות עצמאי מטעמכם ולטובתכם, יכולה להתברר כצעד כלכלי חשוב שיכול לחסוך לכם כסף רב, כסף שיתפנה להגשמת חלומות נוספים, כסף שיכול לשמש להשקעה בעצמכם, או בילדים שלכם, כסף שיישאר בידיכם במקום לתת אותו במתנה לבנק.

במרבית המקרים יש יתרון רב בפירוק עסקת המשכנתא הקיימת לטובת משכנתא חלופית, גם אם הדבר כרוך במחיר עמלת פירעון מוקדם הנקראת גם קנס וזאת כיוון שבהרבה מקרים עמלת הפירעון המוקדם היא בסכום זניח לעומת ההקלה והסכום העצום שנחסך, סכום שיכול להתבטא כאמור, בעשרות ואף מאות אלפי ש”ח.

אגב, החל מה- 23 בפברואר 2015 , נכנס לתוקפו, בהוראת בנק ישראל, שינוי בחישוב עמלת הפירעון המוקדם שמיועד להיטיב עם הלווים שלקחו משכנתא בריבית גבוהה יחסית ומעוניינים למחזר אותה לטובת משכנתא אטרקטיבית יותר.

איך אנחנו כמומחים בתחום המשכנתאות והכלכלה יכולים לעזור לכם?

הצעד הראשון שאנו מבצעים בשיתוף פעולה מלא איתכם, הוא בחינת היקף ההכנסות וההוצאות ברמה החודשית ובחינת החזרי המשכנתא החודשיים בהם אתם יכולים או רוצים לעמוד.

הצעד הבא לאחר מיפוי הצרכים הנוכחיים שלכם הוא בחירת התמהיל המתאים המתחשב גם בתנאי השוק הנוכחיים ואלה הצפויים, על מנת להקטין סיכונים מחד וליצור הזדמנויות מאידך. בשלב זה נפנה לבנק בו מנוהלת המשכנתא הקיימת ונפתח במשא ומתן להשגת הלוואת משכנתא חדשה בתנאים משופרים. במקביל, נבחן אפשרויות בבנקים נוספים בהם אפשר יהיה לקבל הלוואת משכנתא בתנאים טובים יותר מבחינת ריביות, החזר חודשי ועלות כוללת.

כחברה מנוסה בתחום המשכנתאות ובתחום הכלכלה והפיננסים, אנו מכירים היטב את המקומות שבהם ניתן ללחוץ ונעשה כל מאמץ, כדי להשיג עבורכם את התנאים הטובים ביותר.

רוצים לגלות איך נפרדים מהלוואות יקרות ומתנהלים כלכלית נכון, בלי סיכונים והתחייבויות מיותרות ?  מוכנים ליהנות מחיסכון משמעותי בהוצאות שלכם?