האם כדאי לקחת יועץ משכנתא?

האם כדאי לקחת יועץ משכנתא?

רכישת דירה היא כנראה ההוצאה הבודדת היקרה ביותר של רוב האנשים בימי חייהם. עם עליית המחירים האדירה של העשור האחרון, רכישת דירה הפכה לעסק מסובך עוד יותר, שמחייב תכנון לטווח ארוך. שכן בניגוד לעבר, במציאות הנוכחית כמעט בלתי אפשרי לרכוש אפילו את הדירה הזולה ביותר בשוק מבלי להיעזר במשכנתא.

רכישת דירה עם יועץ המשכנתא

במציאות הזאת הולך וגובר הצורך בסיוע של גורם חיצוני – יועץ המשכנתאות. כדי להבין אם אתם זקוקים לסיוע של גורם חיצוני בעת רכישת דירה, ננסה להסביר תחילה מהם תפקידיו המרכזיים של יועץ המשכנתאות.

  1. בשלב הראשון תפקידו של היועץ הוא לסייע בהיבטים העיקריים של רכישת דירה: קבלת הצעות מבנקים למשכנתא עבור הלקוח;
  2. הפחתת כאב הראש ללקוח – כלומר טיפול בניירת ובבירוקרטיה הרבות;
  3. ניהול משא ומתן עבור הלקוח במטרה לקבל ההצעה הטובה והמתאימה ביותר.

ניהול המשא ומתן מול הבנקים – הוא המהותי והחשוב ביותר. זוהי ליבת תפקידו של יועץ המשכנתא. במסגרת זו, בשלב הראשון מגבש היועץ עם הלקוחות את התמהיל הרצוי מבחינתם לגבי גובה המשכנתא מבחינת הצרכים הכלכליים שלהם. לאחר חישוב רמת ההוצאות וההכנסות המשפחתית מחליטים היועץ ולקוחותיו ביחד מהי גובה המשכנתא החודשית שביכולתם לשלם מבלי להיחנק מבחינה כלכלית. יועץ משכנתאות מנוסה יודע גם לבצע עבור בני זוג צעיר שרוכשים דירה, ניהול סיכונים ולבדוק תרחישים פחות אופטימיים (למשל, ירידה בהכנסות עקב פיטורים של אחד מבני הזוג, חלילה).

לאחר מכן יועץ משכנתאות יחל במשא ומתן מול הבנקים על תנאי המשכנתא. תפקידו העיקרי של היועץ כאן הוא להשיג את הריביות הטובות ביותר מהבנק. מובן שככל שהמשא ומתן מתנהל מול מספר רב יותר של בנקים, כך גדל הסיכוי לקבל הצעה משתלמת יותר.לאחר קבלת ההחלטה המשותפת על רכישת המשכנתא המתאימה ביותר וכן רכישת דירה בתנאים הטובים ביותר, מספקים יועצים רביםשירות נוסף:– ליווי הלקוח במשך תקופת המשכנתא.

יועץ טוב יחזיר את ההשקעה מבחינה כלכלית

אז האם כדי להיעזר ביועץ משכנתא? עבור רוב האנשים התשובה היא בהחלט חיובית, פשוט כי ליועץ כזה, יש ידע והיכרות מעמיקה יותר עם התחום לעומת רוכש דירה הממוצע. אבל הדבר החשוב ביותר הינו לבחור ביועץ משכנתא מקצועי, כזה שבאמת יחסוך לכם עשרות אלפי שקלים בתשלום המשכנתא. המלצה נוספת היא להיעזר באיש מקצוע מנוסה, שיודע להתנהל מול הבנקים ומכיר את העבודה מולם מקרוב.

נקודה משמעותית נוספת היא להיעזר ביועץ משכנתאות חיצוני, כלומר לא יועץ משכנתאות של הבנק. הסיבה פשוטה: יועץ משכנתא של הבנק ידאג למשכנתא הטובה ביותר עבור הבנק, ואילו יועץ חיצוני ידאג למשכנתא הטובה ביותר עבורכם.

לסיכום: יועץ משכנתא טוב יבנה עמכם תמהיל משכנתא נכון, ישיג לכם כמה הצעות, ינהל עבורכם משא ומתן מול הבנקים וגם ילווה אתכם בשלבים שלאחר רכישת דירה או הבית. אך מעל לכל, יועץ טוב יחזיר את ההשקעה בו בגדול ויחסוך לכם סכומי כסף משמעותיים.מחפשים יועץ משכנתא מומחה שמכיר כל פרט בשוק? אני יורם אבישר, מומחה וותיק ליעוץ משכנתאות, התקשרו היום לטלפון 052-2566596 ואשמח ללוות אתכם,עד לקבלת המשכנתא ובתנאים מיטביים.

סיפורים קשורים

השאר תשובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *