הרצאות ידידותיות בכלכלה לכל מסגרת ולכל גיל

 

הרצאות ידידותיות בכלכלה לכל מסגרת ולכל גיל

כל-כך הרבה נושאים לימדו אותנו בבית הספר במהלך 12 שנות הלימוד הבסיסיות, אבל את הדבר הכול כך בסיסי וכל כך חשוב שכחו ללמד אותנו : השכלה פיננסית. לא לימדו אותנו מושגי יסוד בתחום הכספים והכלכלה, לא לימדו אותנו עקרונות חשיבה כלכליים ולא לימדו אותנו כיצד להתנהל כספית  בצורה נכונה.

סדרת הרצאות מרתקות באחד הנושאים המשפיעים ביותר על איכות חיינו, תשפוך אור על השיטה הכלכלית הנהוגה בישראל ותפתח צוהר לניהול אורח חיים נכון והשגת המטרות והשאיפות האישיות שהצבנו בפנינו.

חלקן של ההרצאות הן ברמת המיקרו ( כלכלת יחיד ) וחלקן ברמת המאקרו ( כלל המשק).

ההרצאות מועברות לכל קהל ובכל גיל. לבתי ספר יסודיים ותיכונים, לארגונים ובמסגרת קורסים מקצועיים.

נבין מהי כלכלה ובאילו תחומים בחיינו היא באה לידי ביטוי. נכיר סדרה של עקרונות חשיבה כלכליים וטיפים שילמדו אותנו כיצד להפיק את המירב מהאמצעים המוגבלים העומדים לרשותנו, בדרך לשגשוג וצמיחה כלכלית .

הרעיון המרכזי בחשיבה באקונומי הוא שכל אחד מאיתנו הוא עסק כלכלי ולכן רצוי שכל אחד מאיתנו יסגל לעצמו את כל העקרונות החשובים להתנהלות של עסק מצליח ובהם:

קיום יותר ממוצר אחד שהעסק מוכר, קיום מספר גדול של לקוחות, קיום מחלקת מו”פ, קיום מחלקת כספים, מחלקת שיווק ופרסום וכו’.

מטרת ההרצאות בהנחייתי היא להעביר את הרעיון המרכזי הזה בצורה המובנת והמעניינת ביותר ולהבהיר איך כל אחד יכול להפוך לעסק מצליח.

כמרצה לכלכלה וכמומחה בתחום ייעוץ המשכנתאות והתנהלות פיננסית מזה שנים רבות, אני רואה איך בשנים האחרונות הולך וגובר הרצון בקרב יותר ויותר אזרחים בישראל לנסות להבין תהליכים כלכליים, שפעם נחשבו לנחלתם הבלעדית של מומחים פיננסיים בלבד. הסיבה פשוטה : אנשים הבינו שלכל החלטה כלכלית,  יש השפעה גם על החיים שלהם וגם על החיים של הילדים שלהם.  אם זה העלאת או הפחתת הריבית ,  אם זה החלטת הממשלה להעלות או להוריד מיסים, להגדיל או להקטין את הוצאותיה ועוד. כל החלטה כזו משפיעה על החיים של כל אחד מאיתנו.

אין ספק שגם המחאות שידעה ישראל של השנים האחרונות : מחאת הקוטג’, מחאת הדיור / האוהלים, מחאת הגז, כל מיני הפגנות שקטות וקטנות יותר שנסבו סביב עניינים כלכליים וגם הסדרה הדוקומנטרית ,  “מגש הכסף”,  שנוצרה מתוך הצורך הגובר למידע ומעורבות כלכלית במשק הישראלי, עוררו הרבה רעש, דיונים ורצון ללמוד ולתקן.

בסדרת ההרצאות שאני מעביר, תרכשו ידע ושפה כלכלית, כך שגם אתם תוכלו להבין טוב יותר כיצד מתקבלות החלטות כלכליות, למה הן מתקבלות ובעיקר, איך הן משפיעות על החיים שלנו.

נכיר את השפעת בנק ישראל והמדיניות המוניטרית הנהוגה על ידו  ואת השפעת הממשלה והמדיניות הפיסקאלית שלה על חיי היומיום של כל אחד ואחת מאיתנו.

בסדרת הרצאות נוספת נכיר עקרונות כלכלה שימושית. נלמד כיצד לנהל את התקציב המשפחתי/האישי ונכיר את ההשפעה ההרסנית של הגירעון בתקציב וכיצד ניתן לחסל אותו בדרך לצמיחה כלכלית

כלכלה בשלושה צעדים

נושאים בכלכלה שימושית

מהי כלכלה , עקרונות חשיבה כלכליים – עלות/תועלת, חשיבה בשוליים, ניצול זמן יעיל, ניהול תקציב ושליטה בהכנסות ובהוצאות. גירעון/עודף בתקציב ומשמעותם. הקטנת הוצאות, הגדלת ההכנסות. צרכנות נבונה-התחמקות ממלכודות צרכנים. כל אחד הוא עסק כלכלי, מודל חיים דו/תלת תקופתי. התנהלות מול הבנק ודירוג האשראי, המחזוריות בכלכלה.

נושאים במיקרו כלכלה

מהי כלכלה, עקרונות חשיבה כלכליים – עלות/תועלת, חשיבה בשוליים, ניצול זמן יעיל, ביקוש היצע והתנהגות שוק בתנאי תחרות.

נושאים במאקרו כלכלה

מושגי יסוד בחשבונאות הלאומית, קריאה ביקורתית, התערבות ממשלה, יעדי הבנק המרכזי והפעולות הננקטות להשגת מטרות אלה, המחזוריות בכלכלה.

 

ניתן לבחור בהרצאה בודדת, בסדרת הרצאות, או בשילוב של מספר נושאים בהרצאה אחת מרוכזת.

לאחר שעה של הרצאה, תבינו טוב יותר כיצד משפיעים כל הנושאים הללו על החיים של כולנו היום ובעתיד.

 

לפניות בנושא הרצאות מרתקות ומקצועיות לחוגי בית, מוסדות וארגונים, או ייעוץ בנושא משכנתאות, כלכלה ופיננסים,  צרו קשר עכשיו בטלפון : 052-2566596 או השאירו את פרטיכם כאן :