מה זה מיחזור משכנתא ולמי זה כדאי?

מה זה מיחזור משכנתא ולמי זה כדאי?

“יועץ משכנתא של הבנק ידאג למשכנתא הטובה ביותר עבור הבנק, אני אדאג  למשכנתא הטובה ביותר עבורך.אל תלך לבנק בלי להתייעץ!” זהו אחד הביטויים שכל מי שרכש דירה בחייו שמע לפחות פעם אחת הוא המושג “מחזור משכנתא”. אז מה זה מחזור משכנתא? במילים פשוטות,  מדובר בהליך לשינוי תנאי המשכנתא שרכשנו עבור הדירה או הבית שלנו על ידי רכישה של משכנתא חדשה.

הדרך הטובה ביותר להסביר מהו מחזור משכנתא היא באמצעות דוגמה: נניח שלפני חמש שנים רכשתם כזוג סטודנטים צעיר משכנתא ל-25 שנה בריבית קבועה שאינה צמודה למדד של 2.5%, עם החזר חודשי של 2,500 . במהלך התקופה מצבכם הכלכלי השתפר ורמת ההכנסה החודשית שלכם גדלה באופן משמעותי. אם כיום ביכולתם להחזיר לבנק 5,000 שקל בחודש, אתם יכולים לבצע שינוי בתנאי במשכנתא ובכך לקצר את משך תקופת ההחזר בצורה משמעותית. כלומר, אתם יכולים לפנות לבנק ולבצע מחזור משכנתא בתנאי הלוואה חדשים.

למי מומלץ למחזר משכנתא?

  • סיבות משפחתיות –באופן כללי, למשפחה כדאי למחזר משכנתא כאשר תנאי המשכנתא הישנה,הינם פחות מתאימים למצבה הכלכלי הנוכחי. למשל, אם ההחזר החודשי שלכם גבוה מדי ויוצר לכם מחנק בניהול משק הבית, רצוי לשקול למחזר את המשכנתא על ידי הארכת תקופת ההחזר הכספי.
  • סיבות חיצוניות –בשנים האחרונות סביבת הריבית ירדה משמעותית, כך שלזוג שרכש משכנתא לפני עשור עם החזר ריבית גבוה כדאי לבדוק האם ביכולתו לחתום עםהבנק על תנאי תשלום חדשים במטרה לצמצם את העלויות באופן משמעותי.

עם מי כדאי להתייעץ לפני מחזור משכנתא?

המהלך הטבעי ביותר עבור מי שרוצה למחזר משכנתא הוא לפנות ליועץ המשכנתא בבנק שבו רכש את המשכנתא. אבל זהו לא בהכרח המהלך הנכון ביותר. הסיבה לכך היא שהאינטרס של הבנק איננו תמיד האינטרס של בעלי המשכנתא. בנוסף, ברוב המקרים הבנקים מציעים לכם ייעוץ חינם עבור מיחזור משכנתאות. אלא שבמציאות ייעוץ חינם בבנק עלול לעלות לכם הרבה כסף.

יועץ משכנתאות חיצוני אמנם לא יעבוד עבורכם בחינם, אבל משום שאתם משלמים לו הוא ידאג קודם כל לאינטרס שלכם. אם מדובר ביועץ משכנתאות איכותי, הוא גם יצליח לחסוך לכם אלפי ולפעמים גם מאות אלפי שקלים בעת כתוצאה מהמיחזור. כדאי לזכור שביצוע מיחזור משכנתא הינו הליך שדומה במהותו לרכישת משכנתא חדשה. לכן יועץ איכותי יוכל לנהל עבורכם משא ומתן מחודש מול הבנק ולהשיג חוזה משופר לתשלום המשכנתא.מעוניינים למחזר את המשכנתא שלכם? שמי יורם אבישר, מומחה ליעוץ משכנתאות, צרו קשר בטלפון 052-2566596 ונתחיל לדבר על מחזור המשכנתא שלכם.

סיפורים קשורים

השאר תשובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *