כיצד הריבית הנמוכה משפיעה על המשכנתא שלכם?

ראשי פרקים

בשנים האחרונות אנו עדים למגמה ברורה שמוביל בנק ישראל: הפחתה איטית והדרגתית של הריבית. הסיבה העיקרית להורדת הריבית – עד לרמה של 0.1% נכון לסוף שנת 2015 – היא הרצון לעודד את הפעילות הכלכלית במשק ובעיקר את הייצוא. להחלטה הזו יש כמובן השפעה דרמטית על שוק הדיור. אפילו בנק ישראל עצמו הודה לאחרונה כי סביבת הריבית הנוכחית היא אחת מהסיבות לזינוק אדיר בביקוש לרכישת דירות בעשור האחרון.

תוצאה אחת של הזינוק האדיר בביקוש לדירות היא העלייה הדרמטית במחירי הדירות, שמקשה על זוגות צעירים להגשים את חלום רכישת הדירה. אולם הריבית הנמוכה גם חוללה סביבה נוחה מאוד לרכישת משכנתאות בתנאים מעולים. מצד אחד הריבית הנמוכה מאפשרת כיום לזוגות צעירים לבחור מסלולי משכנתאות משתלמים מאוד; מצד שני מחירי הדירות הגבוהים מחייבים זהירות רבה מאוד ומבט מפוכח לעתיד.

איזה מסלול עדיף כשהריבית נמוכה?

מומחים ויועצים בתחום המשכנתאות מעריכים כיום כי הריבית הנמוכה מחייבת בחירה במסלולים שמרניים של משכנתאות, המבוססים על ריבית קבועה. שני מסלולי הריבית הקבועה – קבועה הצמודה מדד וכזו שאינה צמודה למדד – מבטיחים לרוכשי הדירות שקט נפשי. הודות לשיעור הנמוך שלה כיום, בהחלט אפשר לקבע את הריבית של המשכנתא על רמה של 3.5%-3% – תנאים שנחשבים לטובים מאוד ביחס לעבר הלא רחוק.

לעומת זאת, מסלולים של ריבית משתנה נחשבים מסוכנים יותר כיום – שכן במצב שבו הריבית כל כך נמוכה – רוב הסיכויים הם שהיא תעלה בעתיד (הקרוב או הרחוק יותר). במילים פשוטות: משמעות העלאת הריבית עשויה להיות הרסנית עבור משפחות שבחרו במסלולים של ריבית משתנה, שכן התשלום החודשי של המשכנתא שלהם עלול לזנק בעתיד.

נכנסים להלוואה בתבונה

בשורה התחתונה: סביבת הריבית הנמוכה כיום היא קרקע נוחה לרכישת משכנתא בתנאים מצוינים, הן עבור משקיעים וגם לזוגות צעירים.

אלא שהריבית הנמוכה עלולה גם להיות מלכודת דבש מסוכנת, ולגרום לרוכשים של דירות לבצע החלטות לא זהירות. משום שמחירי הדירות זינקו, זוגות נדרשים היום לגייס הון עצמי גדול יותר כדי להשיג משכנתא. זהו בהחלט אתגר לא קל, שמחייב לעתים גיוס של אנשי מקצוע. יעוץ משכנתאותמקצועי, יצליח לסייע למשפחות לבחון כיצד יש ביכולתם לגייס כסף מבלי לסכן את עתידם או לפגוע ביכולת שלהם לרכוש דירה.

יעוץ משכנתאות שמשיג חיסכון לשנים

לאחר מיפוי הצרכים והתקציב, יעוץ משכנתאותבידי מומחה, כבר יידע להשיג את תנאי המשכנתא הטובים ביותר, בהתאם לרמת הריבית הנמוכה כיום. מחפשים למצוא את הריבית המשתלמת ביותר עבורכם? שמי יורם אבישר, מומחה ליעוץ משכנתאות, צרו קשר בטלפון 052-2566596ונתחיל לדבר על המשכנתא החדשה שלכם.

סיפורים קשורים

השאר תשובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *